Tanulás, fejlődés, változás.


Programjaink a lényegre fókuszálnak
és felszabadítják a fejlődés energiáit.

MINDFULNESS

Cikkek, írások, videók

Mindfulness témában hasznos és érdekes cikkeket gyűjtünk ide, a tartalom folyamatosan bővül.

Mindfulness – divat vagy létfontosságú életmód?

Miért áldoz a Google, az Intel vagy a Goldman Sachs évente több tízezer dollárt és sok-sok munkaórát alkalmazottai mindfulness képzésére? Mi motiválja az Egyesült Királyság politikusait, hogy pártok feletti összefogással, Mindful Nation UK címmel, javaslatcsomagot állítsanak össze a brit parlament számára? Miért kutatják a világ legjobb egyetemei a mindfulness technikák hatásait?

Az Üzlet és Pszichológiában jelent meg cikkünk Mindfulness témában

The mindful revolution

Ez a cikk, ’The Mindful Revolution’ (by Kate Pickert) 2014-ben jelent meg a TIME magazin online felületén. Kiváló bevezető a mindfulness iránt érdeklődők számára.

A szerző részt vett egy ma már klasszikusnak számító MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) programon, és az élményei kapcsán az alapokról, a miértekről és a hogyanokról mesél. Néhány kulcsmondat,

a miértről:

’In a time when no one seems to have enough time, our devices allow us to be many places at once–but at the cost of being unable to fully inhabit the place where we actually want to be.’

(nagyjából: „Manapság, amikor láthatóan senkinek nincs elég ideje semmire, az eszközeink lehetővé teszik, hogy sok helyen legyünk egyszerre – az ár, amit fizetünk: a jelenlétre való képességünk elvesztése.”)

a hogyanról:

’…think of your attention as a muscle. As with any muscle, it makes sense to exercise it (in this case, with meditation), and like any muscle, it will strengthen from that exercise.)

(„Gondolj úgy a figyelmedre, mint egy izomra. Ahogy az izmodat, a figyelmedet is edzheted (ebben az esetben meditációval), és akárcsak az izmok, a figyelem is erősödni fog.”)

A mi (Neosys) megközelítésünkben a mindfulness alapja a napi gyakorlás (meditáció, elcsendesülés, testtudatos mozgás, relaxáció). A szemlélet, a miértek megértésére szükség van ahhoz, hogy elindulhass a teljesebb jelenlét felé vezető úton, és a mindennapi, kitartó gyakorlás az eszköz, amivel a jelenlétre való képességedet fejleszteni tudod.

A teljes írás ezen a linken olvasható: http://time.com/1556/the-mindful-revolution/

Daniel Goleman, az Érzelmi Intelligencia modell megalkotója a meditáció pozitív hatásairól

Ebben a 6 perces videóban Daniel Goleman (aki egyébként többek között az érzelmi intelligencia modell megalkotója) arról beszél, hogyan alakítja át az agyunk működését a rendszeres meditáció: http://bigthink.com/videos/daniel-goleman-how-10-minutes-of-meditation-can-reshape-your-mind.

Például így:

„Ten minutes of meditation won’t make you a better mutlitasker but it will make you more adept at switching tasks and returning to a deep level of concentration more quickly after a distraction. Every time you practice meditation, you’re strengthening the neural circuitry for focus and training your brain away from mind-wandering. Beyond the need to concentrate for work, pleasure, or to overcome negative emotion, mindfulness meditation can also help to manage disorders like PTSD, anxiety, and Attention Deficit Disorder (ADD). „

(„10 percnyi meditációtól nem leszünk jobbak a multitaskingban (eltérő tevékenységek párhuzamos végzésében), de képesek leszünk gyorsabban váltani feladatok között, és gyorsabban vissza tudunk térni a mély koncentráció állapotához egy figyelemelterelő eseményt követően. Minden egyes alkalommal, amikor meditálunk, erősítjük a fókuszálásért felelős agyi struktúráinkat. Amellett, hogy koncentráltabbak leszünk a munkánkban, az örömeink megélésében, vagy képessé válunk könnyebben leküzdeni negatív érzéseinket, a mindfulness meditáció segít többek között a poszttraumatikus stressz szindróma (PTSD), a szorongás, vagy a figyelemhiányos hiperaktivitás (ADHD) kezelésében is.)

Vissza