„Én még soha életemben nem beszélgettem senkivel ilyen őszintén.”

A fenti mondat a napokban hangzott el egy ötven körüli férfi szájából a Neosys Mentál Programon való részvétel után. Rövid írás arról, miért fontos szervezeti szinten foglalkozni a mentális egészséggel, és arról, hogy az sem mindegy, ez milyen formában történik.
2024-re a mentális egészség munkahelyi támogatása a „nice to have”-ből átkerült a „must have” kategóriába, üzleti szükségletté vált. Világunk változékony, bizonytalan, komplex és kiszámíthatatlan lett. Mindez eddig nagyrészt ismeretlen terheket ró a munkavállalókra és a vezetőkre, a munkahelyen és a magánéletben egyaránt. A munkatársak nem megfelelő mentális egészsége egyéni és közösségi szinten is megterhelő.

A képen a legutóbbi Mentál Programunk résztvevőinek visszajelzései olvashatók.

A munkavállalók jólléte, különösen a mentális egészség kérdése egyre inkább előtérbe kerül, mint a szervezeti siker döntő és meghatározó tényezője. Ha a munkavállalók érzik, hogy a cégük törődik velük, értékelik az erőfeszítéseket, az hosszú távon javítja a munkahelyi elégedettséget és lojalitást.

Ügyfeleink körében azt tapasztaljuk, hogy egyre nagyobb az igény és a nyitottság a mentális jóllétet támogató programokra. A munkáltatók érzik, hogy felelősséget kell vállalniuk a témában, időt és pénzt kell fektetniük a munkavállalók mentális egészségének megőrzésébe és helyreállításába. Adatokkal alátámasztott tapasztalat, hogy ez a befektetés bőségesen megtérül. (A Gallup felmérése szerint minden dollár, amit a vállalatok „wellness” programokba fektetnek, 1.47$ hasznot hoz.)

A mentálisan egészséges munkaerő nemcsak a pozitív munkahelyi légkörhöz járul hozzá, hanem teherbíróbb, magabiztosabb és hatékonyabban ér el üzleti célokat, sikereket. Ezen felül, ha a mentális problémákat proaktívan, megfelelő támogatással kezelik, akkor azok sokkal kisebb valószínűséggel eszkalálódnak.

A Neosys Mentál Programjában már ötödik éve segítjük ügyfeleinket, hogy mentálhigiénés értelemben jól legyenek, és közvetlenül találkozunk emberi történetekkel, élethelyzetekkel, amelyek a fenti állításokat igazolják. Azt is látjuk, hogy nem mindegy, a támogató partner milyen minőségben, milyen módszerrel nyújt segítséget a munkavállalóknak ebben a témában.

Egyre több cég kínál „komplex assistance szolgáltatást”: 24 órában elérhető a telefonos / online segítség, többek között a pszichológiai és mentálhigiénés támogatás is (emellett jellemzően pénzügyi, jogi, néhány esetben további szolgáltatások vehetők igénybe). Tapasztalatunk szerint ez a megközelítés jogi és pénzügyi területen nagy segítség a munkavállalóknak, azonban a mentális egészség kérdéseiben nem nyújt valódi támogatást. Felhívsz egy idegen embert, aki valahol ül a világban (sok cégnél külföldi a szolgáltató, nem érhető el anyanyelvű támogató partner), online meetingen próbálod neki elmondani, hogy milyen mentális, érzelmi, fizikai nehézségekkel küzdesz, lehet, hogy soha többé nem beszéltek… Megnyílnál? A bizalmadba avatnád? Bele tudnád engedni magad a beszélgetésbe? A legtöbb ügyfelünknek, akinek a munkáltatója ilyen típusú segítséget is kínál, „nem” a válasza.

A Neosys Mentál Programban célunk, hogy emberként is közel lépve (nem pusztán „fizetett” tanácsadóként), személyre szabottan segítsünk.

Coach-ok, mentálhigiénés szakemberek és pszichológusok vagyunk. Alapos előkészítés után választjuk ki azt a szakemberünket, aki meggyőződésünk szerint annak az embernek, abban a témában a legjobban tud segíteni.

Igyekszünk olyan közeget teremteni, amiben ügyfeleink őszintén, biztonságban és bensőséges keretek között tudnak megnyílni és az elakadásaikon, megoldandó élethelyzeteiken dolgozni. A beszélgetéseink 90%-a személyes, mert az ügyfeleink szívesen jönnek hozzánk, találkozni akarnak.

Prémium szolgáltatást nyújtunk, mert hiszünk az értékében, és látjuk a pozitív hatását.

Related Posts