Az elmúlt hónapokban számtalan olyan elemzés született, amely a COVID-19 járványnak az üzleti életre gyakorolt hatását vizsgálta. Ezekből egyértelműen kitűnik, hogy a digitális transzformáció felgyorsult, a mesterséges intelligencia, az automatizálás és a kiberbiztonság szerepe felértékelődött. Az „új normalitás” tehát szólhatna akár a technológiai szempontok túlsúlyba kerüléséről is.
Ezzel szemben, amint ezt az IBM – 3450 felsővezető megkérdezésével készült – „COVID-19 és az üzleti élet jövője” című tanulmánya is megerősíti, az alkalmazottak motivációja, alkalmazkodóképessége, a kiégésük elkerülése fontosabb, mint valaha. E tanulmány további fontos megállapítása, hogy a vezetők jelentősen túlbecsülik az általuk nyújtott támogatás hatékonyságát: az új, komplex környezetben a munkavállalók fáradtak és túlterheltek. Fontos tehát, hogy a vezetők fokozott figyelmet fordítsanak a munkatársaik mentális egészségére és jóllétére, továbbá az alkalmazkodáshoz szükséges készségeik fejlesztésére.
A szervezetfejlesztő szakma a járvány kezdete óta keresi a választ az új kihívásokra. Ennek a gondolkodásnak két fő iránya van. Az egyik a virtuális platformok használatával kapcsolatos: személyes találkozás hiányában tudjuk-e egyáltalán folytatni a munkánkat. A másik irány tartalmi: szükség van-e a munkánkban új fókuszokra és ha igen, akkor melyek legyenek ezek. Az IBM tanulmány ez utóbbi kérdéskörrel összefüggésben fogalmaz meg fontos megállapításokat, amelyek számos ponton visszatükrözik azokat a benyomásokat, amelyeket az elmúlt időszakban az ügyfeleinkkel végzett munkánk során szereztünk:
Összességében úgy látjuk, hogy a COVID-19 járvány hatásainak következtében növekszik az erős, elkötelezett, hatékonyan és stabilan működő munkahelyi közösségek jelentősége. Hiszünk benne, hogy ezeknek a közösségeknek az építése, fejlesztése, a munkatársi elkötelezettség értékrend és emberi viszony alapú erősítése a Neosys alapvető kompetenciája.